Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne w zakresie tworzenia Inkubatora przetwórstwa lokalnego w ramach realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020. Spotkanie odbędzie się dnia 9 listopada 2015 roku o godz. 17.00 w Starostwie Powiatowym w Gorlicach, ul Biecka 3B, sala 104.
Stowarzyszenie LGD „Beskid Gorlicki” przygotowuje Lokalną Strategię Rozwoju obszarów wiejskich powiatu gorlickiego, która będzie realizowana w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020. Strategia ta przygotowywana jest przy szerokim udziale społeczności lokalnej.
W miesiącach sierpień i wrzesień br. przeprowadzono szereg spotkań konsultacyjnych
we wszystkich gminach tworzących obszar LGD, podczas których to wielokrotnie, zarówno mieszkańcy jak i przedstawiciele samorządów, zgłaszali potrzebę stworzenia miejsca wspierającego rolników w przetwarzaniu ich produktów w wybory gotowe do sprzedaży bezpośredniej.
Z uwagi na to iż jednym z obszarów działania LGD będzie szeroko rozumiany rynek pracy Stowarzyszenie planuje podjąć inicjatywę utworzenia na obszarze powiatu gorlickiego Inkubatora przetwórstwa lokalnego. Inkubator zapewniał będzie zaplecze techniczne (pomieszczenia, maszyny i urządzenia) oraz wsparcie merytoryczne (kadra specjalistyczna
w zakresie technologii produkcji, dystrybucji, promocji wyrobów gotowych, specjalistyczne szkolenia) dla lokalnych rolników,
w zakresie przetwarzania ich surowców (mleko, mięso, owoce i warzywa) oraz wprowadzania ich do sprzedaży na rynku lokalnym oraz regionalnym.
W związku z planowaną inicjatywą serdecznie zapraszamy do udziału w spotkaniu konsultacyjnym poświęconym tematyce tworzenia Inkubatora przetwórstwa lokalnego, zasad sprzedaży bezpośredniej. Podczas spotkania zbierane będą informacje na temat zainteresowania działalnością Inkubatora oraz pożądanego profilu jego działalności.
Program spotkania
1. Powitanie gości.
2. Inkubatory przetwórstwa lokalnego – co to jest?, po co się je organizuje?
Rola inkubatora przetwórstwa lokalnego w projekcie „ Leader „
4. Sprzedaż bezpośrednia – zmiany przepisów.
5. Formy sprzedaży i promocji produktów, budowanie marki lokalnej.
6. Dyskusja i wypełnienie ankiety.
8. Zakończenie spotkania